Színválasztási technika bemutatása a gyakorlatban

Színválasztási technika a gyakorlatban

A „Hogyan válaszd ki a tökéletes színeket a képeidhez?” cikkünkben olvashattatok a színelméletről, valamint a színválasztási technikákról. Az elméleti cikkünk után Barbara csodálatos színezésén keresztül mutatja be, hogy alkalmazta az elméletet a gyakorlatban:

A színek világához kapcsolódva fogadjátok szeretettel Johanna Basford – Karácsony Johannával c. könyvéből készült képemet, melyen röviden ismertetem színválasztásom okait és hatásait.

Képem elkészítésénél (színválasztásnál) elsődleges szempontnak tartottam, hogy egy elegáns, letisztult, lágy képet kapjak, de ugyanakkor jelenjenek meg benne erőteljesen a tél jeges színei és a meleg ünnepi hangulat.

 A jegesmedve

Bár a jegesmedve az Északi-sarkvidéken él és megjelenésében egy masszív krémbundás állat, színezésénél célom volt, hogy a hideg színek mellett (kék, szürke) a melegvérűségének és a jelenlegi szerepének (a hátán ajándékok) megfelelően meleg színárnyalatokat is kapjon (narancs, sárga). Harmadik szempontként a fényekkel való játék szerepelt, amellyel a maci szinte „mozgásba jött (sötétbarna, fehér, fekete).

Színválasztási technika bemutatása a gyakorlatban

Használt eszközök: Faber-Castell Polychromos – 234, 232, 120, 247, 188, 183, 102, 103, 101

A jégtömb

A jégtömb színezése adott volt, hisz ahhoz hogy a 2D-s kép élethűen jégnek tűnjön hideg (kék, türkiz, lila), semleges (szürke, krém) néhol karakteres, éles (sötétkék) de ugyanakkor lágy színeket kellett használnom. A fény (csúcsfény) és térhatás érdekében fehér markerrel tompítottam az éleket.

Színválasztási technika bemutatása a gyakorlatban

Használt eszközök: Faber-Castell Polychromos – 101, 103, 139, 155, 154, 231, 270 és UNI POSCA Marker fehér 3M

Az ajándékok

Az ajándékok csomagolásánál szem előtt kellett tartanom, hogy ez a rész, ne domináljon túlságosan, mivel célom nem az ajándékokra való fókuszálás, hanem maga a környezet rideg, mégis bensőséges és meghitt hangulatának ábrázolása. Így a mennyiségi kontrasztot figyelembe véve, vegyesen használtam hideg, meleg, semleges, telített és telítetlen színeket. Fény-árnyék kontraszttal pedig igyekeztem mozgásba hozni a külön álló dobozkákat (térhatás).

Színválasztási technika bemutatása a gyakorlatban

Használt eszközök: Faber-Castell Polychromos – megszámlálhatatlan mennyiségű szín, hideg, meleg, kemény, lágy, komplementer színpárok, kontrasztos színek egymás mellett, fény-árnyék játékkal. Természetes és föld színek előnyben részesítése. Uni ball Signo Zselés tollak: arany, bronz, ezüst.

Az égbolt

Az égbolt színezése kihívás volt számomra, mert bár rajongok az Északi-sark fényeiért, inkább szerettem volna egy téli fagyos égboltot, ahol a lemenő nap fényei még utoljára meg-megcsillantják a magasan szálló fátyolfelhőket. Különböző mélységű kékekkel kezdtem a színezését, egyfajta keretet adva vele a képnek. Haladva a középpont felé, egyre lágyabb, tompább, finomabb és krémesebb színeket használtam, de ugyanakkor olyan színeket, amelyek a téli, párás, ködös, (vastag légrétegű) évszaknak megfelelően hidegek és szinte világítanak a sötétkék felhők közt (lila, rózsaszín, narancs).
A végén hogy még ködösebb, még tompább hatást érjek el, fehér ceruzával mostam össze a színeket. (Minőségi kontraszt – színtörés fehér ceruzával). Ködfoltok, csillagok és hópelyhek helyét elektromos radírral alakítottam ki.

Színválasztási technika bemutatása a gyakorlatban

Használt eszközök: Faber-Castell Polychromos – 101, 103, 102, 129, 132, 249, 140, 154, 141, 145, 152, 247 és Derwent elektromos radír.

A víz

A víz színét a jeges óceán színére igyekeztem elkészíteni és a következő módon válogattam össze a ceruzákat hozzá: hideg, karakteres (kemény), textúráját tekintve folyékony (víz) halmazállapotú. Így a választott színem, kék, türkiz, hideg szürke, fehér, és a fények játékaként kevés krém sárga és lila, szín (égbolt enyhe tükröződése). A színek felvitele előtt derwent burnisherrel (fényesítő ceruza) rövid, vékony hullámokat rajzoltam és erre vittem fel a ceruzarétegeket. A végén a színeket az egybefüggő felszín érdekében halvány hideg szürkével mostam össze, tompítva ezzel a felszínt.

Színválasztási technika bemutatása a gyakorlatban

Használt eszközök: Faber-Castell Polychromos – 102, 139, 146, 154, 145, 152, 151, 157, 230, 231 és Derwent burnisher

A hegyek

A hegyeket sejtelmesre, távolira, robosztusra, jegesre és misztikusra terveztem (szürke, fehér, kék, lila). De, hogy még misztikusabbnak hasson, kevés sárgát és krémszínt is tettem bele, így a sok hideg szín mellett fel-felcsap egy kis meleg sárga színárnyalat is.

Használt eszközök: Faber-Castell Polychromos – 101, 102, 231, 232, 233, 235, 146, 140, 247, 139.

A hó

A hó színe hasonló a hegyek színéhez, de kevesebb sötét tónussal és több világos árnyalattal, mivel térben közelebb van hozzánk. Plusz eszköz: Uni POSCA fehér marker 3M.

Reméljük, a kép Neked is ad pár ötletet a következő színezésedhez! Ha hasznosnak találod, kérünk, oszd meg cikkünket színezőtársaiddal. Jó színezést! 🙂

1 thoughts on “Színválasztási technika a gyakorlatban

  1. Kedves Szerkesztő,

    Meg tudná nekem mondani, hogy a fenti képen szereplő ceruza, amely a világoskék és rózsaszín között helyezkedik el, pontosan melyik szín, mi a kódja? Arra gondolok, amelyik halvány drappos, barackos, rózsaszínes árnyalatú. 60-as polychromos készletem van, és megtetszett ez a szín a kép alapján, így szeretném beszerezni a készletem kiegészítéseként. Nem vagyok benne biztos, hogy jól azonosítom be, a 132-es lenne az?

    Előre is köszönöm a választ

    Alíz

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük